Ads 468x60px

Wednesday, January 13, 2016

"Kat sekolah tak belajar pun??"

Minggu ni minggu kedua Amani ke Tadika. Minggu pertama feedback Amani hari pertama dan ketiga.."kat sekolah x belajar pun Mama?". Erk...haha, nmpknya Amani dah x sabar nk belajar. So Mama tanya balik pada Amani:
M: Kat sekolah ada kawan yg nangis lg x?
A: Ada. Amani x nangis.
M: Ha..Amani kna tnggu kawan Amani x nangis bru nnt mula belajar. Mcm mana cikgu nak ajar kalau ada kwn yg nangis.
A: Ooo (nsb baik alasan diterima...fuhh!!)

Minggu kedua ni plak..hari ketiga sekolah Amani demam ar plak. Demam sbb sekolah ke? Haha..aku rs bkn sbb tu kot. Mungkin sbb cuaca panas skrg ni. Amani plak jenis yg payah nak minum air...even air manis pun die minum skit je. Mmg nak kna suruh minum bru ar die minum. Itupun seteguk dua je. Kalau x mmg die x minta nk minum pun. Aku pun hairan..x haus ke die. So menjadi tugas aku ar utk suruh die minum sekerap yg mungkin. Nsb baik sehari je demam. Itupun siang ok..bile mlm nak start panas blk...huhu. Harap2 hr ni ok ar.


p/s: Slalu juga aku tanya Amani mkn ape kt sekolah. Tp ada2 hari yg die bgtau die x mkn. Alasan die x lapar or Amani x suka. Emm...memilih juga Amani ni. Susah juga camtu. Nsb baik tadika sampai tghri je...boleh ar aku paksa mkn tghri n snack ptg.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Blogger Templates