Ads 468x60px

Wednesday, January 8, 2014

Detox secara semulajadi dgn Alfalfa Complex ^^

Detox...dgn kata lain 'proses pengeluaran dan pembuangan toksin dari dalam tubuh'. Badan kita sebenarnya mampu mengeluarkan racun dan membangunkan sistem detox sendiri seperti pada hati, ginjal, paru-paru dan kulit. Namun sayangnya kita tidak pernah berhenti untuk mengambil makanan tidak sihat dalam aktiviti seharian. Oleh itu tubuh kita tidak diberi kesempatan untuk melakukan detox atau pembuangan racun dari dalam tubuh.

Detox penting untuk penyerapan nutrien/vitamin. Sekiranya organ yang terlibat dalam penyerapan vitamin seperti usus mengalami masalah, kemungkinan besar vitamin tidak boleh diserap dengan sempurna.
Selain masalah penyerapan vitamin, pembentukan toksin dalam badan boleh membawa kepada masalah kesihatan yang serius termasuk:
  • Sakit kepala yang kerap
  • PMS
  • Sakit sendi
  • Keletihan
  • Kulit melepuh
  • Pencernaan bermasalah
  • Halitosis (nafas berbau)
  • Jangkitan yang berulang-ulang
  • Kekurangan daya imun tubuh
Jika anda mengalami masalah di atas...mungkin badan anda perlukan DETOX!! Sekarang ni terdapat banyak produk detox atau nyahtoksin di pasaran. Namun tahukah bahawa kita boleh menjalani detox secara semulajadi dengan pengambilan produk Shaklee!!

Detox dengan ALFALFA!!


Ya, alfalfa bukan untuk tambah susu saja. Alfalfa adalah bahasa Arab untuk “Bapa Kepada Semua Makanan”. Akar herba yang mengagumkan ini, tumbuh sangat dalam ke dalam tanah untuk menyerap nutrien penting dan mineral yang terdapat jauh di dalam bumi. Alfalfa adalah dikenali sebagai agen diuretik, pembersih badan dan penyahtoksik. Ia merangsang aliran hempedu, dan membuang unsur mineral bahaya dari tubuh. Ia juga membantu melindungi dari radiasi dan membantu mengawal bau badan.

Selain ciri-ciri sebagai pembersih badan dan penyahtoksik, alfalfa juga mempunyai banyak faedah lain. Menurut seorang pakar nutrisi, alfalfa membantu dalam pencernaan, anti-radang, anti-artritis dan anti-bakteria. Ia membantu membantu dalam penyembuhan ulser, gout, sakit tumit, sakit perut, alahan dan pembaikan cakera tulang belakang (disc). Ia juga mengawal tahap gula dalam darah dan membantu menurunkan paras kolesterol.

Selain itu, berpuasa adalah juga satu cara terbaik untuk detox. Dr Shaklee tidak memakan makanan pepejal sehari dalam seminggu untuk membantu menjaga sistem badannya.

 * These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Sempena promosi Alfalfa bulan Januari ni..meh rebut peluang dapatkannya dgn harga sangat MURAH!! Didatangkan dalam 2 saiz...small (330 biji) dan large (700 biji). Jgn segan siluu hubungi saya untuk sebarang pertanyaan.

 ~SUPPLEMENT UNTUK ANDA~
♥ Arnidza Ramli (1065424)
♥ 019-7122817
♥ arnidza.ramli@gmail.com

♥ FB page: Dza' Irahin
♥ COD area UTM Skudai, Taman U dan Skudai

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers
 
Blogger Templates