Ads 468x60px

Monday, March 29, 2010

~My graduation day~

Ari Sabtu yg lps is my convocation day. Mama n ayah smpi umah jumaat mlm bertolak after Arep blk sekolah. Siap bwk mknn ke umah sewa ku. Pas mkn kitorg g pesta konvo...jln2 crk mkn dan baju...hehe. Blk je dr pesta konvo da kul 12...huhu. Esoknye nk kna bgn awal coz pndftrn smpi kul 7.30 pg je. Aku n my sisters just survey2 je ar mlm tu. Byk lg masa nk rembat 1 2 baju...hehe.

So, esoknye pg2 lg da gerak ke DSI. Aku gorengkan karipap n popia otak2 je utk famili aku isi perut..huhu. Ok ar 2 kn? G dftr pun sorg2 je. Dlu masa degree ramai membe. Jln sana jmpe membe, jln sini jmpe membe. Tp skrg...huhu...x knal sgt org. Pas dftr kelam kabut pakai jubah n motarboard. Then crk tmpt g beratur.
Sesi memakai jubah b4 beratur msuk dewan

Beratur nk masuk ke dewan skit punya lama. So otw g crk giliran aku beratur, jmpe ar en. rashid (skrg Dr. Rashid, ex-lecturer masa degree) n Aziz (stdnt PhD Dr. Abu dr Iran). Aku beratur dkat ngn K'Ian (stdnt dr Indonesia, master under Dr. Abu gak) n Ninja lak beratur blkg skit.

After msuk dewan, nk tnggu tetamu2 kehormat pun skit punya lama. Mklum ar...hari 1st konvo, so ijazah akan disampaikan oleh Pro-Chanselor, Tuanku Zarith Sofia. Masa perarakan msuk tetamu2 kehormat ni sume...dgn iringan muzik tradisional Melayu Bugis (kalo x silap aku ar coz tema konvo kali ini berasaskan Melayu Bugis)...x tau npe aku rs sgt2 terharu. Bkn psl aku grad pun sbnrnye coz perasaan tu da rs masa amik degree dlu. Tp mayb sbb aku sgt suka dgn adat istiadat Melayu zaman dulu kala ni. Stp perkara ada tertib yg perlu dituruti. Tmbh lg ngn alunan muzik tradisional yg mendayu2. Aku sgt suka dan menghargai warisan tradisi Melayu ni. In fact, aku sgt suka seni tari Melayu tradisional. -Ingt lg masa degree dlu snggup amik Ko-q seni tari wpun x de membe (sbb minat punya psl)- Sbb kalo org yg knal aku...diorg tau aku x bpe suka kuar or g mana2 sorg.

Berbalik pd cte asal, rmai lak yg dpt anugerah on that day. So, nk tnggu turn ktorg amik ijazah pun t'sgt ar lama rsnye. Then ble smpi penyampaian degree utk kitorg sume, bru ar rs lega. Act da pnat n ngntuk duduk je. Smpi tersengguk2 lg...huhu. Aku plak 2 org 1st yg amik ijzah utk Sarjana Kej. Elektrik. Takut gak tersilap coz x g raptai...huhu. Tp nsb baik sume berjln lancar. Cuma ble da turun nk menuju ke tmpt duduk semula 2, motarboard aku nk t'jtuh...huhu...haru. N masa 2 gak ar Dr. Abu wish congrats kt aku dr tmpt beliau. Oleh sbb kelam kabut nk btulkn mortarboard 2 aku sempt senyum je tanpa berakata ape2...huhu. sori ye Dr.

Akhirnye, abs gak mjlis n aku pun trus kuar dr dewan. Yes, it's time for taking photos..hehe. Tp ape2 pun g lunch dlu. Perut da b'keroncong da. After that, sempt amik bbrp kpg gambo je ngn my parents n Arep coz diorg nk blk cpt. Pas2, bru ar aku n my sisters pulun amik gambo kat HEP n msjid. Dibantu oleh En.Zaim sbg photographer of the day...haha. So, adalah bbrp pics kt bwh with my parents n siblings =)





Pics with my parents n Arep b4 diorg blk ke Kluang...huhu.



Some of the pics taken on that day =)


Credit to the photographer of the day =p


Mlmnye plak celebrate with famili en.tunang. Ibu en.tunang nk dtg tp x de kesempatan coz ada klas tuisyen. So, diorg invite me to celebrate my graduation day pd mlmnye. Huhu..buat susah2 je. Aku ke umah en.tunang ngn Anisa. Diorg blanje mkn mlm...terharu sgt. Act, x sangka pun famili en.tunang nk celebrate my graduation day. So, mlm 2 kitorg mkn nasi beriani. Then, mkn plak kek. Siap ada tulis lg "Happy Graduation Day, Arnidza Ramli". Ada ar sesi memotong kek. Unfortunately, gambo x de la plak. Pas2 minum plak air longan. Ish3x...penuh perut i mlm 2 =). Anyway, kpd famili en.tunang...thanks coz sudi celebrate hari tersebut b'sama sy.

N x lupa kpd en.tunang, walaupun beliau x ada pd ari tersebut...sy sgt ingin mengucpkn terima kasih kpd beliau krn m'beri sokongn yg x b'belah bg spjg sy going through my mester's degree. Thanks for always cheer me up when i'm about 2 giv up=)

Thanks so much for ur constant support =)

Rindu bgt sama kamu...ble boleh jumpe lg?? huhu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers
 
Blogger Templates