Ads 468x60px

Monday, February 22, 2010

Ikatan pertunangan

Lps bertunang hampir 3 bln ramai yg bertanya aku ble nk lansung. Then, ble aku jwb akhir thn ni or awal thn dpn…sume org tanya aku npe lama sgt tunang? Sbnrnye…bpe lama tempoh ikatan pertunangan b'gtg pd byk keadaan. Mcm aku..ini sume keputusan keluarga. Yela…mentaliti setiap org tu x sama. Stgh keluarga rs x elok bertunang lama2…byk dugaannye dsb. Tp bg keluarga aku…mrk mahu ikatan pertunangan selama sthn sbb inginkn masa yg lbh utk buat persiapan. Bukan ar mksudnye kitorg nk wat mjlis yg grand..tp x nk lah buat persiapan dlm keadaan terburu-buru.Lgpun mjlis tu nnt akn menjadi 1 of the sweetest moment to be remembered. Mklum ar mjlis ni adlh penglmn pertama utk kedua-dua keluarga. So, org x de pnglmn ni kna ar amik tindakan berhati-hati. Soal dugaan masa bertunang…insyaAllah kalo ada jodoh x ke mana. Hrpn aku moga2 kami kuat dan tabah menempuh dugaan tersebut. Dan spe yg x mahu hbgn mereka kekal bkn sehingga diijabkabul atau setahun dua tp utk selama-lamanya. InsyaAllah.

Dan satu lg mengenai ikatan pertunangan…ada sstgh org cuba merahsiakn ikatan pertunangan diorg. Tp bg aku dan en.tunang, kami mmg x rahsiakn langsung bhw kami nk b'tunang. Yela, sume kawan2 kami tau ttg hbgn kami. In fact, ramai yg dah bertanya ble kami nk langsung. So dgn m'beritahu sume org at least kawan2 kami sedia maklum dgn hbgn kami. Dan ini scr tdk lngsung mengelakkan mrk m'buat spekulasi yg bkn2 (mcm ar org nk amik tau psl kitorg..hehe). Mklum ar kami dah berkawan selama 4 thn lbh sebelum b'tunang. So slps tunang kawan2 sume tau bhw kami serius dgn hbgn kami dan kami akan bersatu tdk lama lg. InsyaAllah.

3 comments:

  1. tak perlu tergesa-gesa. setahun dua bertunang tu biasa je la.blh la plan slow-slow.tak la kelam kabut.good luck dear :)

    *** i miss u la*** bila mau bergosip ")

    ReplyDelete
  2. a'ah ar...da lama x jmpe.
    apelg..enul honeymoon kt jb plak...hehe.

    ReplyDelete
  3. insyaALLAH nanti honeymoon kt UTM blh??

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers
 
Blogger Templates