Ads 468x60px

Monday, November 15, 2010

Motto Hidup

Alhamdulillah...hari ni berjaya melaksanakan puasa selama sehari. Perut masih lg kenyang. Menu berbuka td adlh nasi kerabu ayam + air bandung soda. Syukur kpd Ilahi krn dpt merasa nikmat kenyang dan syukur juga krn diberikan rezeki yg mencukupi. Alhamdulillah.

Waktu mandi td ttba terkenang masa zaman sekolah dlu. Rasanya ramai di antara kte yg mempunyai motto hidup kn? Mcm aku...masa sek. rendah (drjh 6) ...x silap aku motto hidup aku adlh "ingin berjaya dlm hidup". Motto yg cukup simple dan mmg selalu kte dgr (mklum ar...rsnye mmg tiru kwn2 je masa ni) ...ttp bukan mudah utk mencapainya.

Masa sekolah men. (form 3) ...usia pun makin meningkat...masa ni dah pandai b'pk skit. Motto hidup nk ayat yg canggih2 je. So motto aku masa ni adlh "pentingkn yg lbh penting dr yg penting krn yg lbh penting adlh lbh penting dr yg penting". Haa...amik kau...x pjg la plak. Berbelit belit lidah nk menyebutnya.

Then, masa form 5 plak motto hidup aku adlh "Live for Success". Haha...mcm berbalik pd masa lepas plak. Masa ni motto Bahasa Inggeris. Mklum ar...thn periksa...cikgu asik tekankan BI itu penting. Sume org kna improve their English skill. So, motto hidup pun kna ar BI.

Tp ble di pk2 blk...ketika usia semakin meningkat ni...ape motto idup aku ye?? Korang plak cne? Ada motto idup yg kurang tetapkn?? At least 2 or 5 thn skali. Emm...mngkin kte x de motto idup yg spesifik...tp aku yakin kte semua mesti ada perkara yg kte nk capai dlm idup ni kn? Walau apa pun yg ingin kte capai...hrpn aku moga2 kte semua berjaya memilikinya. Amin.

p/s: Sekian saja bebelan aku pd entry kali ni. X tau ar ape motifnye...cuma mengisi masa lpg sementara tnggu Best of the East @ 8TV...hehe.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers
 
Blogger Templates