Ads 468x60px

Tuesday, December 3, 2013

First Day Amani with pengasuh

Smlm buat kali pertamanya Amani dijaga oleh yg bukan famili...huhu. Makulmlah...dr lps cuti bersalin sampai umur 1 tahun 5 bulan Cik Ca aka adik aku yg jagakan. Then after Cik Ca konvo Master Amani dijaga oleh Tok Ibu pula. So Amani dr lahir mmg x pernah dijaga oleh org asing.

Tok Ibu aka MIL jatuh sakit mnggu lepas. Penat sgt agaknya jaga Amani, mengajar tuisyen n uruskan rumah lg. So aku n En. Suami decide nak hantar Amani kat pengasuh je. Pengasuh yg sama dgn Ammar. Nasib aku baik pengasuh Ammar sanggup jaga Amani. Maka bermulalah episod Amani di jaga oleh pengasuh bermula pd hari smlm.

Pagi2 lg kelam kabut jugak lah aku menyiapkan brg2 Amani n Ammar. Nak angkut brg masuk kete dah satu hal. Pastu nak setting diorg plak dlm kereta. Sblm ni handle Ammar je senang coz Ammar kecik lg. Amani dgn nangis nye..mcm2 lg ar. Nsb baik Ammar behave je. Mcm biasa ar masa nak tnggal tu mmg nangis sakan ar Amani kat pintu...huhu. Sedih plak rasa. Tp she needs to adapt. Aku x leh ar manjakan die sgt. Dan aku rs this is for the best. Masa ngn tok ibu en.suami yg hantar n amik Amani. Kalau en.suami blk lmbt maka lmbt ar beliau amik Amani. Bygkan kalo smpi umah kul 10 mlm x lama lps tu da nak tido...bpe lama sgt aku jumpe Amani sehari? Skrg ni it's better coz ptg aku amik dua2 n spent time ngn diorg.

Ptg pulak bila aku amik aku intai perlahan-lahan nampak Amani elok je duduk kat sofa tgk tv...hehe. Tp ble aku bg salam je die toleh trus nangis n dtg kat aku suh angkat die. Amani...Amani. Klakar ada, sedih pun ada. Takpe ar Amani...moga Amani cepat dapat sesuaikan diri.


Kata Papa "So this is the girl who kinda stole my heart. She call me papa.."

p/s: hari ni 2nd day pun sama...nangis dpn pintu =(

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers
 
Blogger Templates