Ads 468x60px

Tuesday, December 24, 2013

Alkisah Amani dgn pengasuh

Betul2 aku x sangka yg Amani akan cepat adapt bile kna hantar duk ngn pengasuh. She only take a week to adapt!! Alhamdulillah. In a week tiap kali hantar menangis n tiap kali ambil bile nmpk aku je trus lari kat aku mntk dukung sambil nangis.

Then a week after sempat hantar 2 hari je. Isnin cuti Hari Hol...selasa n rabu je sempat antar. Khamis n Jumaat tak hantar sbb masa tu aku x bape sihat. Masa hantar hari Selasa n Rabu dah nampak die mcm ok skit. Bila hantar pengasuh amik die nk g kat pengasuh tp muka cam sedih je ar. Blk pun bila amik die da calm da. Just suh aku amik die je x nangis lg. Then gap lama dr khamis sampai Selasa tak hantar pengasuh coz Sabtu aku balik Kluang berehat kat sana....hari Rabu hantar aku risau gak takut die x ok balik. But again  she suprise me...die ok je nak ikut pengasuh...salam tgn aku n muka da tak sedih lg. Bila aku amik ptg pun die tgh leka main sendiri. Alhamdulillah...semua dipermudahkan. Gud girl Amani....pandai pun Amani bwk diri. Pengasuh pun ckp yg die dah mula nk main ngn kawan2 lain. Kalo x...x pandai pun main..buat hal sendiri je.

Yg kelakarnye...Amani ni kuat mkn. Nasi tu mmg konfem ar mkn. Pastu biskut selagi nmpk mintak. Aduii...segan betul aku. Nk kna bekalkan biskut ar skali skala....jenuh pengasuh nk restock biskut tiap2 mnggu...huhu. Tp susu kurang minum. Kat umah pengasuh 2x je minum itupun slalu x abs. Kat umah...mmg x ar. Nak ngempeng je kejenye...huhu. Amani pun da x chubby cam dlu. Tinggi je lebih.

Asik cte psl Amani je...Ammar mcm mana? Ammar alhamdulillah...progress at 5 month da pandai capai mainan then apalagi...masuk mulut ar. Ammar ni suka senyum. Pantang org tgk or acah die je mesti die senyum. Good boy Ammar...peramah gitu =)

Amani yg kononnya mare adik die main buku die...huhu. Garang kakak ni =p

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers
 
Blogger Templates