Ads 468x60px

Wednesday, October 23, 2013

Evening Primrose Oil vs GLA Complex

Baru je tghari tadi ada seorang sahabat bertanyakan sama ada Shaklee mempunyai produk Evening Primrose Oil (EPO). Setahu saya mmg tak ada. Tetapi rupanya setelah dikaji, Shaklee ada menawarkan produk seumpamanya iaitu GLA Complex.

Apa itu EPO?
Bagi wanita, evening primrose oil atau EPO memang tidak asing lagi. Biasanya digunakan untuk melegakan masalah kewanitaan seperti sindrom pra-haid (PMS), ketidakstabilan hormon, ketidaksuburan dan sebagainya. Semasa pra-haid, kebanyakan wanita mengalami kekejangan pada bahagian abdomen, sendi-sendi dan payudara. Pengambilan EPO mengurangkan ketidakselesaan ketika masa itu.

Evening Primrose mengandungi kandungan GLA yang tinggi. GLA (gamma linolenic acid) adalah sejenis asid lemak yang mempunyai kuasa penyembuhan dalam tumbuhan. Disebabkan kandungan GLA yang tinggi dalam Evening Promrose, maka ia digunakan dalam mengatasi masalah kewanitaan seperti di atas.


GLA Complex
Shaklee GLA Complex merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. Haa..bonus tu sbb dgn mengamalkan GLA Complex ianya juga membantu mencantikkan kulit agar kelihatan berseri-seri =)...



Manfaat GLA Complex:
1. Melancarkan perjalanan darah bagi membantu dalam masalah ketidaksuburan pada lelaki dan wanita. Ia menguatkan otot organ lelaki dan membaikpulih fungsi uterus.
2. Asid lemak menjaga kecantikan kuku, rambut dan kulit kepala.
3. Mengurangkan ketidakselesaan semasa pra-haid (PMS).
4. Mengawal penyakit2 kewanitaan seperti endometriosis dan ketulan pada payudara.
5. Mengelakkan kerosakan saraf yang disebabkan oleh diabetes.
6. Mengurangkan simptom ekzema
7. Membantu  pesakit Alzheimer

Emm...byk sekali manfaat GLA khususnya untuk wanita. Jom grab GLA Complex! Jgn segan silu untuk hubungi saya:

SMS/Whatsapp - 019-7122817 (ANID)
ID: 1065424
Email: arnidza.ramli@gmail.com
COD area UTM Skudai dan Taman U
 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers
 
Blogger Templates