Ads 468x60px

Tuesday, October 22, 2013

Vitamin C sudah kembali!!

Wah...ape yg hot sgt psl vitamin C ni?? Siapa nak kulit cantik, makan ar vitamin C. Antara hot selling Shaklee. Da lama takde....tp skrg da kembali!!

Vitamin C dari Shaklee ni dikenali sebagai Sustained Release Vita-C 500mg. Sustained release tu bermaksud proses di mana diformulasikan khas agar ia dapat dilepaskan secara perlahan-lahan mengikut paten istimewa yang menjamin penyerapan vitamin di antara 3 ke 6 jam. Atau dalam erti kata lain ia akan dilepaskan perlahan-lahan dalam aliran darah badan mengikut masa tertentu. Dan ia juga bersifat larut air so, sesiapa yang consume vita c dinasihatkan minum air secukupnya sekurang-kurangnya 2 hingga 3 liter sehari.

Khasiatnye:

~ Mencantikkan kulit - sape taknak kulit cantik kan?? Ia membantu menbuat kulit lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmentasi penyebab utama terjadinya jeragat.

~ Membentuk collagen - haa...collagen kan mahal. Apa kata amik je vitamin C ni di mana ia dapat merangsang pembentukan kolagen yg merupakan sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.

~ Memperbaiki simptom pendarahan - baru tau rupanya penyebab gusi berdarah, lebam kulit, lambat pulih dr kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar tu rupanya sebab kekurangan vitamin C..huhu

~ Peningkatan sistem imun - Patutlah bila saya demam je MIL suh minum jus oren. Tp cukup ke vitamin C dlm jus oren tu?? Vitamin C membantu dalam membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, megukuhkan sistem imun, peningkatan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, dan juga mengurangkan simptom selsema.

~ Memperbaiki insomnia - Ia dapat memperbaiki insomnia, stress dan masalah keresahan.

~ Mengekalkan kolestrol sihat - Haa...bukan sume kolestrol jahat tau! Ia dapat mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalan pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.

Perbezaan Vita C Shaklee dengan Vita C lain
~ Merupakan Vita C pertama yang natural dan bertindak secara Sustained Release yang berfungsi secara perlahan untuk memenuhi keperluan tubuh badan selama 24jam.
~ Rumusan unik yang membenarkan pelepasan Vita C secara perlahan dan berterusan selama 5 jam.
~ Satu tablet mengandungi 500mg Vita C iaitu bersamaan dengan 7 1/2 biji buah oren.
~ Membekalkan Bioflavinoid dalam jumlah yang seimbang iaitu 120mg yang bekerja untuk meningkatkan keberkesanan Vita C dan perlu diambil sebagai sebahagian daripada supplement Vita C ( mengelakkan salur darah dari runtuh/bocor, meningkatkan fungsi Vita c, mengelakkan daripada ianya cepat teroksida dan merosakkan sel )
~ Terdapat juga dalam bentuk yang boleh dikunyah Chewable Vita C.
 
Siapa yang perlukan Vita C ni??
  • Perokok (bole suggest utk en.suami ni...huhu)
  • Orang yang mudah stress kerana stress akan mempercepatkan penyusutan Vita C dalam badan.
  • Orang yang makan pil perancang sebab pil perancang juga akan menyerap Vita C dan mengakibatkan pengurangan Vita C dalam badan dengan cepat.
  • Orang yang ingin mencantikkan kulit atau yang mempunyai masalah kulit seperti jerawat atau eczema memerlukan Vita C untuk membina kolagen kulit yang sihat dan memperbaiki tisu kulit.
  • Semua orang yang menginginkan kesihatan tubuh badan yang baik kerana Vita C menyokong sistem Imun dalam badan  dan mengurangkan selsema yang berpanjangan.

TAHUKAH ANDA??

- haiwan menghasilkan vitamin c mereka sendiri seperti arnab mampu menghasilkan 18,000mg vitamin c sedangkan manusia tidak dapat menghasilkan vitamin c. Tambahan pula, vitamin c larut air dan akan hilang berterusan dari tubuh kita. Oleh yang demikian, adalah perlu utk kita mengambil vitamin c setiap hari kerana vitamin c tidak memberi kesan toksik. 

- Setiap hidangan buah-buahan membekalkan 45-60mg vitamin c. Buah-buahan akan menghasilkan vitamin c yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah ranum. tetapi kandungan vitamin c tersebut akan berkurangan kepada separuh apabila dipetik dan akan musnah apabila terdedah kepada kepanasan.

kesimpulannya, pilihan saya tentulan Sustained Release Vita C 500mg dari Shaklee..it's 100% safe, natural and works wonderful to everyone..insyaAllah.. :)
 
Jgn lepaskan peluang utk mendapatkannya...best price utk yg berminat =)

SMS/Whatsapp - 019-7122817 (ANID)
ID: 1065424
Email: arnidza.ramli@gmail.com
 
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers
 
Blogger Templates